fredag 14. september 2012

BARNDOMSMINNER

Lykke i hverdagen. Et pust i bakken. Noe jeg aldri trodde jeg skulle ta meg tid til å gjøre - sette meg på café helt alene. Da jeg var yngre ville jeg nok vært bekymra for hva folk ville tro, men det bruker jeg ikke tida på lengre. Nå nyter jeg litt tid for meg selv. Stille og fredelig. Drikker kaffe med den ene hånden og blogger med den andre. Og rett som det er glimser et øye ned i vogna, på ei nydelig jente som jeg har skapt. Det er fint det :-)

Jeg tenker på øyeblikk fra da jeg var liten. Barndomsminner. Minner jeg ønsker å gjenskape med mi lille datter. Et av de mange var da mamma, før nattestid, fant frem gitaren sin og spilte og sang barnesanger for meg. Så her en dag var jeg på skattejakt i boden og fant frem gitaren. Jeg børstet av støvet og tok den med inn til Ada. Øynene ble store, og armer og ben sprella verre da favoritten "Oppe på fjellet" kom ut av gitaren. Nå er sangstund blitt obligatorisk hverdagskost i huset vårt, og gleden er like stor hver gang :-)




Tenk at for 26 år siden var jeg "lille Monica" til mi mor, og i dag er det jeg som er mammaen som synger og spiller. Får håpe det er et barndomsminne Ada vil ta vare på, slik jeg har tatt vare på mitt.

Glad i deg, mamma.

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig med en kommentar :-) Og skryt mottas med åpne armer ;-) Takk!

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)