mandag 17. juni 2013

diy | bursdagsdekor



Hei!

I dag deler jeg et bilde av en stykk pyntet spisestue fra Adas barnebursdag. Vimpelsnor, banner og ballonger var på plass. Mannen fikk ansvar for en av disse oppgavene, gjett hvilken? Og når vi først er inne på gjetting, kan du jo gjette om jeg var fornøyd med plasseringen? *ler.



For å lage en slik banner trenger du saks, papir og hyssing. Jeg klippet ut kvadrater i lys gul farge, og bokstraver i lys grå. Jeg teipet dem sammen med dobbelsidig teip, lagde to hull øverst på kvadratet, tredde inn hyssingen og vips var den ferdig. På det øverste bilde ser du også vimpelraden jeg lagde til å henge i overgangen mellom stue og spisestue. Den er laget og hengt opp på samme vis :-)


Jeg snekret også sammen noen pom-poms av silkepapir. Jeg er elendig på forklaringer, men kan da alltids prøve. Jeg kjøpte papiret på Hobbyhimmelen, og klippet arket i to (ned langsiden) for å få den størrelsen jeg ønsket. Deretter brettet jeg arket sammen som et trekkspill, og festet en hyssing på midten. Så var det bare å folde ut ett og ett silkeark fra trekkspillet. Dette er noe vanskelig da arkene er syltynne og har lett for å rives. Da hjelper kun tålmodigheten *blunk. Vil også anbefale og bruke en god del ark for å få litt tykkelse på pompoms'en. 

Enda en diy deler jeg med dere i morgen. Nå spaserer Ada og jeg en tur til parken for å treffe to gode venninner. Sola skinner og jeg har kledd på smilet ;-) Kanskje blir det litt vindusshopping på meg også. Håper dagen din blir nydelig :-)

6 kommentarer:

  1. Så fint! Flinka.
    Det er så fint når man pynter litt ekstra istedefor bare ballonger *blunk*.
    Nyt mandagen dere fininger & kos dere max.
    Klemmer fra Christina
    Ps. Send gjerne litt solstråler hit,her drypper det ..

    SvarSlett
  2. Hahaha, tipper ballongene, ett veldig typisk senario det der ;) mannfolk altså!
    Veldig fin pyntet ellers da :)
    Så dekorativt med vimpler!
    Ha en fin dag!
    ps. Oppskriften er notert i boka ;)
    Klem

    SvarSlett
  3. Litt DIY er ALLTID gøy! Jeg er så svak for den slags! ;) Fin fin pynt du viser.. Fin dag til deg og dine

    SvarSlett
  4. Hihi:)
    Så koslig!
    Kjekt at du deler med oss,syns du er flink å forklare eg;)

    Ha en fin dag!
    Klem Siv Mette

    SvarSlett
  5. Så stilig!! slikt liker vi!

    SvarSlett
  6. Så koselig.....fin fantasi å flott pyntet.
    Klem
    Ann Elin;o))

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)