onsdag 11. desember 2013

selvplukket juletre


Hurra! Endelig litt tid til knipsing og blogging *smil. Da dagen min startet relativt tungt mandagsmorgen, med punktert dekk, tidenes fall og svett ankomst til eksamenslokalet (akkurat i tide), ble det derimot en fin vogntur til barnehagen i går. På hjemveien fant jeg dette lille treet. Godt ingen gikk forbi da jeg i kampens hete sendte ut et titalls stønn. Treet gjorde motstand. Men jeg vant! *ondlatter. Nå står den ved siden av peisovnen, og lyser opp. 

Lykke følelsen er ellers stor om dagen. Kun en hjemmeoppgave igjen, før juleferie. Stolt er jeg også, som har kommet meg helskinnet gjennom det første semester av masterstudiet. Tøft, men utrolig lærerikt. Og så mange flotte folk jeg har fått bli kjent med :-) Nå er det bare fryd og gammen! 

Jeg lar det være dagens siste replikk, og ønsker deg en flott onsdag. 

K L E M


10 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Frister å gjøre det samme, men så langt er det kun grener som står i en vase ;-)

    Kos deg og nyt tiden frem mot jul!

    Klem fra Maren

    SvarSlett
  2. Å elsker sånn trær,perfekt uperfekt!!
    Flinke du som står på som student, mor og kone:))
    Nyt førjulstiden Monica:))
    Klem

    SvarSlett
  3. Skal si du hadde tidenes blåmandag! Bra uken har vist seg til det bedre:

    Svar på ditt spm inne hos meg: Jeg klarer å ta lyse bilder fordi jeg tar det innendørs på dagtid nær ett vindu og fordi jeg har ett lyssterkt objektiv, derav 50mm 1.1:8. Jeg har hver eneste dag kontroll på når sola står opp og går ned *nerd* og bildene mine tas alltid ved det største vinduet i stua, slik at jeg slipper inn mest mulig lys. Etter kl 15 i desember, kan en bare glemme å ta lyse bilder inne på lav iso.

    Mitt kamera er ett Nikon D800 og bildestøyen (det du nevner som kornete og uklart) blir ikke sjenerende før ISO 6400. Men dette varierer fra kamera til kamera, jeg bruker ett profesjonelt kamera i fullformat og får mye gratis fordi bildebrikken i kameraet er så godt. Jeg kan dessverre ikke svare deg på ditt kamera, da jeg er NIKON bruker og helt lost på alle andre kameraer.

    -Maia

    SvarSlett
  4. Hihi,syns eg ser deg med furua;)
    Vi har og sjølplukka oss et tre,veldig spent på korleis det blir:))
    Adventsklem Siv Mette

    SvarSlett
  5. Å, så søtt, koselig og sjarmerende tre! :) Furu er veldig fint.

    Nyt kvelden!

    SvarSlett
  6. Er så koselig med slike små trær ♥

    SvarSlett
  7. tihi, ser det for meg du mot treet! ;) kjempefint bilde av et søtt tre. :) Du skal absolutt være stolt!!
    Fin kveld til deg!
    klem

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. I just realized that eventhough I am a longtime follower I have never commented yet at your lovely blog!
    I love the small Christmas tree it's a great idea for us this year as we just got an overzealous little kitten that murders all our plants hehe
    Enjoy your time off I know how it is have two home Assignments from very demanding professor :)

    Hugs,
    Katerina

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)