torsdag 31. oktober 2013

høstmørket





En dag snakker jeg om de vakre fargene. Grønn. Oransje. Gul. Rød. Et mangfold av farger og fasonger. Deilige høst. Leking i løvet. Smil. Frisk luft. Røde kinn. Gleden ved årstider.

En natt forbi. Høstmørket tar meg. Mørke ettermiddager. Null farger. Sliten kropp. Lav selvtillit. En ond tulling på den ene skuldra og en ikke-eksisterende engel på den andre. 

På hver sin side av natten, så ulike utgangspunkt. 

Sola skimtes gjennom skylaget. Røde farger utenfor soveromsvinduet.

Alle opplever vel å bli tatt av mørket ei gang i blant? Jeg ble kapret for ei uke siden, men smilet er atter på plass igjen. Nå skal jeg mestre :-)

Ønsker deg en glad og fargerik ettermiddag!

K L E M

6 kommentarer:

  1. Happy Halloween;)
    Trøtt som en fele kvardag,må berre slite meg igjennom hele vinteren,
    Men det skal eg nok tåle:)
    Ha en fin kveld!
    Stor klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Off kjenner følelsen:-( Våkner vrak, sovner som et vrak.. Men heldigvis er det noen lyspunkter her og der♥
    Nå kom det kalde og fornødde unger her med bøtter full i snop ;-)
    Klem fra meg til deg ♥

    SvarSlett
  3. Skjønner deg godt,godt me har lyspunkter som dukker opp:)
    God klem til deg!

    SvarSlett
  4. Kjenner godt til de tunge dagene!
    Tror noen ganger at de aldri skal ta slutt. Men så plutselig snur alt seg:) Da er det meste glemt!
    Godt å høre at smilet er på plass igjen!!
    Jeg må si jeg beundrer deg som er både student og mor!! Det står det stor respekt av!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  5. Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Men som sagt kommer de lyse dagene og da har man det supert! Vi får bare godta at i mørketiden må vi ta det mer med ro, og ikke tro at kroppen og sinnet kan være i høggir hele tiden. :) Flott at smilet er på plass Monica! Ønsker deg en fin helg! Her blir det flytting, og med en kraftig forkjølelse ser jeg litt grått på det, men det skal bli så deilig å flytte inn i nytt hjem! ;)
    klem
    ps: nydelig bilde foresten! ;)

    SvarSlett
  6. Alle har vel tunge dager i blant. Dager man er ekstra sliten. Ekstra trøtt. Ekstra kort lunte. Ekstra lei av alt. Men så går det heldigvis over..! ☺
    Og tusen takk for så koselig kommentar i går, jeg ble så GLAD da jeg leste den! Er altså SÅ koselig når folk tar seg tid til en kommentar i blant! ☺ Fiiiin november og god helg til deg! ☺

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)