tirsdag 22. oktober 2013

hvor er motivasjonen?

 
 
 
Hei fine bloggevenner.
 
Litt umotivert, lite kreativ og ellers litt for opptatt. Får meg ikke til å plukke opp kamera, og stiller spørsmål ved om jeg har noe interessant å knipse. Andre grunner til å ta pause fra bloggingen, finnes også. Vurderer om jeg skal være ærlig, og dele mulige grunner til at kamera har blitt liggende bakerst i skapet ...
 
Jeg velger å stole på at tanker og følelser blir mottatt med forståelse :-) Motivasjon er nemlig en viktig komponent for bloggingen. Det er klart jeg blogger for meg, og det er nesten nok *blunk. Den beste motivasjonen får jeg av dere lesere som legger igjen de fineste kommentarer. Det setter jeg stor pris på! Men til poenget. Jeg var, også denne måneden, med i den månedlige utfordringen hos NIB. Når galleriet og finalistene utlyses er det mye spenning i lufta, spesielt når man selv er fornøyd med det man har gjort. Blir jeg med denne gangen? Synes de flinkeste jentene at jeg er verdt å vise frem? Nå har jeg deltatt i en god del konkurranser, og kjenner skuffelsen når anerkjennelsen ikke er til stedet.
 
Det er viktig å formidle at dette er mine tanker og følelser, og at jeg ikke er ute etter å "ta" noen. Forstår at det er en konkurranse, og at man har ulik smak interiørmessig *smil. Det handler heller ikke om å vinne, langt ifra, men om å få følelsen av at jeg som blogger, blir sett. At det jeg gjør, blir sett. Er det noen der ute som kjenner seg igjen?
 
Dagens lufting av tanker, satt på spissen *blunk. Nå ligger pensumbøker og artikler spredt ut over salongbordet. Semesteroppgave skrives og prosjektskisse redigeres. Bildet jeg har lagt ved er høstinspirasjon fra Pinterest. Det gir en lun og god følelse. Også passende, da jeg akkurat nå nyter en kaffekopp. 
 
Håper du får en nydelig høstdag, og takk for deg :-) Satser på at motivasjonen er tilbake plutselig!
 
K L E M
 
kilde // Pinterest
 

11 kommentarer:

  1. Jeg kunne ikke sagt det bedre selv!
    Håper du snart er tilbake, for det gleder jeg meg til :)
    Fin høstdag til deg og tvi tvi med studiene..
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Å du fine ærlige Monica!! Det har jeg merket meg fra første stund, at du er ærlig i innlegg og kommentarene dine.Så de gangene du har skrevet at bildene mine er fine, har jeg nesten hoppet i taket av begeistring ) Og så deilig å lese ærlige innlegg, digger det!!
    Fortsettelsen her sender jeg på Mail etterpå)
    Smil og klem Camilla

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Synes det er veldig hyggelig å ha deg her inne i blogglandia,og merker et savn når du nå har vært litt borte. Du tar aldeles nydelige bilder,det har eg sagt før også. Men mener virkelig at du er en av dem eg ser flotteste bilder hos.Alle sammen er så gjennomført,gjennomtenkt og samme stil. Du er også veldig flink til å formidle,det er lett lesbart det du skriv her inne. Og må si at eg er imponert av din troverdighet og ærlighet. Eg kan godt forstå din skuffelse når det gjeld desse utfordringene vi deltar i.Spesielt blir det når ein sjøl er så fornøyd med resultatet. Eg håper du finn fram motivasjonen og knipser i veg,for du har et talent der. Ein dag Monica er eg sikker på at du står på toppen av pallen;)) Forstår jo og at det ikkje er det du mener er viktigste,men eg trur allikevel du kommer til å gjøre det.
    Ha en nydelige tirsdag kveld skjønne Monica :o)
    God klem Siv Mette

    SvarSlett
  4. Tror nok helt sikkert at det er flere som kjenner seg igjen i det du skriver. Jeg har ikke vært med på noen av konkurransene selv...men har sett igjennom mange av bidragene fra måned til måned. Og det er slett ikke alltid de fineste bidragene som vinner, ei heller er det nødvendigvis de flinkesete jentene som bedømmer bidragene! Du har tonnevis av lekre bilder og inspirasjon på din blogg, og har masse å bidra med!!

    SvarSlett
  5. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver her!
    Nib utfordringen ja... virker som det stort sett (bortsett fra 1-2 bidrag ) er de bekjente bak bloggene og ikke bidraget i seg selv som får sitt rampelys i galleriet.. virker bare fullstendig useriøst hele greia. Jeg har i hvert fall gitt opp. Eneste grunn for mine bidrag nå er at det er en fin måte for nye lesere å finne meg :) (Kunne skrevet mye om frustrasjonen og irritasjonen ang nib men jeg skal droppe det.. ;)
    Du må ikke gi opp, vi er mange som VIRKELIG elsker bildene og tekstene dine!
    Du har alltid kvalitet og nydelige bilder på din blogg, du burde alltid hatt en plass i finalen du :)
    Forstår du også har travle tider men håper du finner igjen motivasjonen :)
    Klemmer

    SvarSlett
  6. Skjønner deg godt. Nib virker for meg som en ganske så begrenset "klikk", der det er en type stil som vises frem gang etter gang. Jeg kikker sjelden innom den bloggen, for jeg syns den er direkte uinspirerende. Men jeg gjør det iblant, og da er det som oftest de utfordringene jeg sjekker ut. Det er en grei måte å finne nye blogger på. Man må bare bla forbi alle de som har nesten identiske bidrag. Og det var slik jeg fant din, du hadde et bilde som skilte seg litt ut i mengden, og som gjorde at jeg trykket meg inn på bloggen din. Og dine fine bilder og ikke minst gode skriftlige formidlingsevne gjorde at jeg har fortsatt å lese den. Så du -som blogger- blir sett. Men jeg skjønner godt hva du mener. Man vil jo bli sett av de kuleste jentene i klassen også...

    SvarSlett
  7. Jeg skjønner hva du mener, det er jo mange av de samme som går igjen fra måned til måned... men man får vel bare prøve å jobbe på, være tro mot sin egen stil og håpe at man kan komme med en eller annen gang. Jeg kom faktisk til finalen den aller første gangen jeg var med, da var det Fargerike som var juryen - og jeg holdt på å dette av kontorstolen da jeg så det! Så; finaleplassene er det jo forskjellig "dommer" som velger ut fra måned til måned, så jeg synes ikke du skal gi opp! Jeg synes du er kjempeflink!

    Klemmer!

    SvarSlett
  8. Er så enig med deg Monica! Har hatt mange stunder med lite motivasjon, har da tatt meg en pause, og så plutselig en dag var jeg klar igjen. Jeg håper du vil finne tilbake til motivasjonen og gleden bak å blogge. Du tar nydelige bilder, og skriver så fint!!! Jeg er kjempeglad for at jeg fant bloggen din, og jeg håper jeg får følge deg videre. Ang konkurranser er jeg også helt enig. NIB jentene gjør en god jobb med bloggen, men når det gjelder utfordringene føler jeg nesten at det ikke er nødvendig å bli med. Man vet hvem som kommer på toppen likevel.. I oktoberrutfordringen var jeg superfornøyd med mitt bidrag, og håpte innerst inne på en galleriplass.. (ja, det er lov å håpe) men selvfølgelig er det bare de mest kjente bloggene som havner der..
    Men vi får bare stå på Monica, og som Ann Merete sier, være tro mot vår egen stil! :) Så kanskje en dag havner vi der. :)
    Håper du får en god onsdag fine du!
    klem

    SvarSlett
  9. Jeg er SÅ enig med deg Monica!!
    Bra innlegg:)
    Jeg ser så utrolig mange flotte bidrag til disse konkurransene, spesielt NIB sine, men det er de samme gjengangerene nesten hver gang... veldig demotiverende egentlig... ikke det at jeg syns jeg har noen sjanse der, men likevel er man med og prøver - og et par ganger syns jeg faktisk jeg hadde fortjent en galleriplass i det minste, hehe:))

    Men men, jeg har skjønt at sånn er det, man må stikke seg litt frem og ha et navn, bli med på alt som er av tilstelninger for bloggere er nok også en faktor:)

    Syns uansett du skal gi litt f i det, og fortsette og blogge, for meg er du en stooor inspirasjonskilde, både med tanke på styling og de nydelige bildene du tar:))

    Ha en fin fin dag ♥

    SvarSlett
  10. Flott innlegg dette Monica, du skriver det nok mange andre og sliter litt med. Det ser eg jo bare med å lese kommentarene du har fått her:-)
    Angående disse utfordringene så gidder jeg ikke.. Føler vel egentlig ikke eg har talentet til det, men og at det er stort sett de samme finalistene som kommer med. Jo de er flinke, men det er mange andre og! Og du Monica er VIRKELIG flink til å ta bilder, så du skiller deg utfra mange bloggere der♥
    Ikke gi opp bloggen, men lag innlegg når DU har lyst♥
    Natta★★★

    SvarSlett
  11. Hei, Monica!
    Dette innlegget var som om jeg skulle ha skrevet det selv, hvis jeg hadde turt...! Samme tankene var hos meg for èn uke siden og de er ikke helt borte heller, skal jeg si deg. Kjempe bra innlegg, er nok mange som kjenner seg igjen!
    Jeg skal nevne det at jeg ikke har vært flink å lese andre sine blogger, og når jeg først ser på din er den utrolig flott og jammen meg tar du flotte bilder også! Tusen takk for koselige kommentarer på min, du engasjerer deg hos andre -en flott egenskap. Fortsett med det du gjør, så skal jeg finne motivasjon til det samme, så plutselig blir man lagt merke til en dag, tror jeg! :)

    Selv har vi ikke hus engang, har også liten plass og ikke råd til nye ting, så jeg kan ikke knipse bilder av alt det flotte og nye vi har kjøpt -ja, nettopp, det er det jeg føler mange andre gjør dessverre...
    I stedet prøver jeg å gjøre noe utav det vi har og håper vi kan inspirere noen andre i samme situasjon som oss. Ha en riktig koselig helg, flotte kommentarer her ovenfor -ta de til deg i massevis <3

    Klem fra Silje

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)