fredag 12. juli 2013

fire vakre brune


God morgen :-)

Husker dere den gamle, rød stolen min? Jeg fant ut at det ikke holdt med bare en. Så jeg la ut link og et bilde på facebook hvor jeg etterlyste kloner av min vakre røde. Plutselig får jeg svar fra en snill dame fra Grimstad. Hun har fire stykk stoler stående i sin garasje, og de er mine for (hold deg fast) 200 kroner! Lykkelig og glad drar jeg med meg hele familien (en mindre lykkelig mann og ei utålmodig datter) på en to timers kjøretur. 

Halvveis fremme får jeg en telefon. "Du, jeg var ute i garasjen og kikket på stolene. Og ser at de bare har fem spiler i ryggen. Din har jo syv. Jeg ville bare si ifra i tilfelle." 

Sukk. En allerede sur datter. Nå en sur potensiell kjøper. Og en enda surere barkemann. Bomtur! Likevel bestemmer vi oss for å fortsette, og kjører straka vegen til Grimstad. (Dog med dårlige forhåpninger og forberedelser om en tom bil.) Overraskende nok, viser det seg å være en lur idé. Stolene er i god stand, og kjempe fine. Selv om de ikke er identiske til min vakre røde. 200 kroner blir overlevert og fire stoler plasseres i vår bil. 

Så jeg er nå stolt eier av fire vakre brune og en vakker rød *smil! Fargene skal endres med tiden, men foreløpig liker jeg de i sin originale hud. 

Sola er igjen på plass på himmelen, og jeg gleder meg til å nyte den. Håper du får en kjempe fin fredag og ei GOD helg! :-)

7 kommentarer:

  1. Så moro med et skikkelig røverkjøp!! Flotte stoler, og morsom historie, kjenner meg så godt igjen i den skuffelsen, godt det var noen skikkelig lekkerbisser, i og med at kjøreturen var så lang. Ønsker deg en solfylt herlig sommerhelg)) klem Camilla

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte stoler, og DE kan vi ikke få nok av nei;)
    ha en flott helg Monica <3
    Klem fra ei som er en smule klar for ferie her hun sitter på jobb;)

    SvarSlett
  3. Oii,den turen der var nok vært det!
    Stolen var kjempelekker i sin orginal drakt også:))
    Ha en nydelig dag,og takk for herlige kommentarer:))
    Sommerhilsen fra Siv Mette

    SvarSlett
  4. Så flotte stoler og så flott det blei bra sjølv om det kanskje ikkje blei heilt som ein hadde tenkt!
    Eg fant noken stilige stoler på en søppelfylling og gleder meg til å få malt dei:)

    Nyt dagen og helga!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Så godt at det ikke ble noen bomtur likevel:)
    Nydelige stoler du har fått deg:) Dette var jo et røverkjøp!!
    En fin sommerkveld til deg!!
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  6. Hei,
    Tusen takk for koselig kommentar hos meg:)
    hehe, kjenner veldig igjen det scenarioet - sur baby og mann når mor i huset har ein lur idè:)

    Men stolen var jo lekker, eit knallkjøp spør du meg.

    Ha ein fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Så fine stoler du har!!!! Jeg har bare forelsket meg helt i de fine stolene dine!!! Nå har jeg startet jaktet jeg og;)! Gi gjerne et pip hvis du oppdager noen;) hihi
    Takk for hyggelige ord inne hos meg! Gleder meg til å følge deg videre, for her kommer jeg til å komme innom ofte;)
    Klem

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)