søndag 4. januar 2015

NIB | HVORDAN LYSSETTE HJEMMET?




Hvordan lyssetter jeg hjemmet mitt? Stearinlys, kubbelys, te-lys, peislys, lampelys, sollys. Et hus rommer mange former for lys. Jeg er en stor tilhenger av levende lys. Det naturlige lyset. Dempet belysning. Lys som gir varme. Og det lille ekstra for å skape stemning.

Et eksempel fra vårt hjem slik det står i dag, er rester fra nyttårsbordet. Kubbelysene har vandret den lange veien fra spisebordet og over til skjenken i spisestuen. Sammen med origami-kunst fra flinke lillesøster, sprer de både varme og glede i mørket som omringer oss om dagen. Espresso-koppen er der bare som en påminnelse om dagens dato, og veien mot en lysere tid.






Med disse bildene deltar jeg i januar-utfordringen hos NIB. For flere lysende innlegg, ta en titt her. Da ønsker jeg deg en flott 4. januar. Her blir det bursdagsfeiring av mannen. Sparer ikke på festlighetene ;-)



Monica.



6 kommentarer:

  1. Flott innlegg - både bilder og tekst!
    Lykke til!

    Godt nytt år fra
    Lena // Mrs. Monday

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder!! :) lykke til!

    SvarSlett
  3. Hei, bare et liten hilsen for å si at jeg savner innlegg herfra... Håper alt står bra til og at våren snart treffer deg!

    SvarSlett
  4. Savne dæ,innleggan dine & kommentarene dine.
    Håper alt er fint med deg/dere!
    Og at dere nyter sommeren.
    Klem herfra!

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)