lørdag 22. september 2012

DA VAR VI I GANG ...

Da var jeg i gang! Overraskende nok ble jeg ferdig med siste arm til heldressen i går, og har lagt det prosjektet på is. Nå gjenstår bare sammensyingen, noe som må gjøres på maskin. Kan jeg det? Nei. Heldigvis har jeg god tid, det er en stund til Ada er to år :-) 

Så da bar det til byen, på jakt etter garn til nytt prosjekt. Ettersom Ada var så heldig å få ei hjemmestrikka ulljakke i fødselsgave, falt valget på denne herligheten:


Jeg bestemte meg for å strikke den i størrelse 6-9 måneder, og ville bruke en type ull for varmens skyld. I tillegg ønsket jeg en farge som kunne passe begge kjønn (selv om det ikke finnes gutte- og jentefarger i mine øyne). Hvem vet? Kanskje blir det en liten guttebarken i familien en gang (om en god god stund til!) ;) 

Da jeg ikke fant den fargen jeg var på utkikk etter i oppskriftens "baby merino", oppdaget jeg på vei til kassen en skjønn genser som hang på veggen. Fargen var lys grå og garnet en blanding av bomull og ull. Så da ble valget enkelt :-)



Litt vanskelig å fange fargen på bilde, men gleder meg til å sette igang og tror det blir veldig fint! 

God lørdags formiddag til dere :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)