onsdag 19. juni 2013

dagen i dag


God formiddag.

Da satt jeg planta i sofaen, etter deilig egg og bacon-lunsj med mannen som har fri i dag. Vi kom nettopp hjem fra Adas første dag i barnehagen. Besøksdag. Veldig spesielt å være på den siden, da jeg vanligvis har vært en av personalet. Lille turbo er kommet til et punkt hvor hun er utrolig nysgjerrig, aktiv og sosial - og jeg ser at hun er veldig klar for barnehagen. Barnehagen kan gi henne så mye som vi aldri vil klare. Likevel gruer jeg meg til å sende dattera mi til folk jeg ikke kjenner. Har du barn i barnehage? Eller skal på tilvending nå etter sommeren? Gjerne del litt erfaring ;-)

I kveld skal jeg i syforening, og det er alltid like koselig *smil. Tror jeg må til byen og kjøpe mer garn i dag, nytt prosjekt blir Marius-genser. Greit med litt ull til barnehagetider. 

Det var dagens lille babling fra meg. Blir så glad for sporene dere legger igjen hos meg, føler jeg får større innblikk i hvem dere er for hver kommentar, og det er veldig koselig :-) Nå må jeg ta en runde hos dere før lille frøken Barken kvikner til fra duppen sin. 

Håper du får en glad dag i dag :-)



6 kommentarer:

  1. Heia søta!
    Takk for herlig kommentar,du gjør meg glad du!
    For det første tar jeg bildene på stativ på kvelden & når jeg skal ha klarest mulig bilde.
    Men disse bildene er redigert i photoscape. Fort & gælli ;-)
    Der lysner jeg dem,tar på et filter,gjør de litt skarpere & evt litt på kontrast. Takk for at du syns bildene er fine,dine er også kjempe fine.

    Så spennende med barnehagebesøk,her er minste snuppa 1 år men vi velger og ha henne hjemme ett år til. Det har jeg gjort med de to andre også. Liker ikke å sende barna så tidlig i barnehagen (selvom jeg selv vanligvis jobber i barnehage & vet at de har det bra der)
    Håper dagen blir nydelig for deg.
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Hei Monica!!
    Det er så utrolig gøy når det kommer noen nye inn på bloggen min:) Jeg har lagt deg til i bloggrullen min slik at jeg kan følge deg videre!!
    Takk for hyggelig kommentar:)
    Det er så fint å treffe på noen bloggere fra Kr.Sand. Jeg kommer jo derifra så da er det litt ekstra gøy!!
    Hadde vært koselig å se deg i butikken min i juli:)
    Har rullet meg gjennom bloggen din og der var det mange gode kaketips. Må prøve meg på den osteiskaka!!:)
    Ha en fin dag:)
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Så gøy at du sett pris på mine kommentarer:)
    Det varmer jo så utrolig med fine tilbakemeldinger,derfor prøve eg så godt eg kan å kommentere hos alle eg føller:)
    Spennende med barnehage jenta.
    Kos deg masse syklubben!
    Ps. Du har et herlig vesen over deg:D
    Klem..

    SvarSlett
  4. Spennende med barnehagestart;) Gulvet er kronegulv fra sødra- kjøpt på maxbo. Det er et furugulv- og det får lett merker og riper- men det er massivt- så det kan slipes og behandles på nytt hvis det blir veldig slitt- tar mye lengre å legge et slikt gulv enn f.eks parkett..og det bør vaskes med en spesialsåpe- som du får kjøpt på malebutikker og maxbo..du bør også flytte litt rundt på tepper hvis disse er "tette"- for gulvet gulner litt etterhvert. Høres jo ut som et forferdelig gulv- men det er deilig å gå på- og jeg synes jo det er fint å se på- selv om det har noen skjønnhetsfeil etterhvert;)

    SvarSlett
  5. Oioi spennende;-) nå har eg jo nr 4 i barnehagen så er ganske så avslappa;-) Hjelper og at eg har jobba sjøl mange år i bhg, så har eg sett kor kjekt de har det:-) Samt at eg har forståelse for at de kan gjøre "feil" som f.eks legge klær feil ol. Nei dette Monika går veeeldig fint♥
    Og du, eg blir kjempeglad for alle ord eg har fått av deg og♥♥
    Klem

    SvarSlett
  6. Det blir spennende med barnehage! Samtidig litt vemodig pg rart syns jeg det var... har det på samme måte med minstemann som blir skolegutten til høsten! Bekymrer meg nok unødig, men sånn er det vel å være mamma.Og det er stor forskjell på å jobbe i barnehage, og det å være foreldre, syns jeg.det går sikkert kjempefint)) flinke deg som strikker , stor beundring herifra!! Over til en annen ting, adressa Camilla.samuelsen58@gmail. Com, kjempekoselig at du vil ha plankebitene, he he, det skjønner ikke mannen her, hihi! Han syns det blei snålt med tre- pynt! Fineste kveld til deg )) klemmer fra camilla

    SvarSlett

Takk for besøket! Setter stor pris på alle ord som blir lagt igjen hos meg :-)